super très beau travail bonne continuation
A +
Michel
IsKor a écrit:Moi même faisant un Atago (même classe), j'ai remarqué plusieurs différences entre ton kit et le mien.. Notamment tu as plus de mitraillettes DCA, tes tourelles (du 203 puisque tu demandais) sont plus détaillées...
A part ton brossage au jaune, j'aime beaucoup le rendu
IsKor a écrit:Moi même faisant un Atago (même classe), j'ai remarqué plusieurs différences entre ton kit et le mien.. Notamment tu as plus de mitraillettes DCA, tes tourelles (du 203 puisque tu demandais) sont plus détaillées...
A part ton brossage au jaune, j'aime beaucoup le rendu
wikipedia a écrit:The first model of this gun used a 32.63 kg (71.9 lb) powder charge to fire 20 cm (7.9 in) projectiles weighing 110 kg (242.5 lb) at a velocity of 870 m/s (2,854 ft/s). Useful life was 300 effective full charges (EFC) per gun. These guns were initially installed in type A low-angle (25°) single mounts aboard Furutaka-class cruisers, in type C (40°) twin turrets in the Aoba class, and in type D (40°) twin turrets in the Myōkō class. Mark I guns can be visually distinguished from Mark II guns by an abrupt step in the chase diameter which was absent on the latter guns.
wikipedia a écrit:Second model guns used a 33.8 kg (74.5 lb) powder charge to fire 8 in (203.2 mm) projectiles weighing 125.85 kg (277.5 lb) at a velocity of 835 m/s (2,740 ft/s). Rate of fire varied from four rounds per minute firing at low angles diminishing to two or three rounds per minute firing at maximum elevation. These guns had a useful life expectancy of 320 to 400 EFC. These guns and the type E twin turret with 70-degree elevation installed on Takao-class cruisers were influenced by Royal Navy County-class cruisers. Type E turrets were promptly redesigned to limit elevation to 55 degrees when 70-degree elevation proved impractical. Modified type E turrets were installed as original equipment aboard Maya and the Tone-class cruisers, and replaced the original turrets aboard Furutaka and Mogami-class cruisers. Mark II guns replaced the original Mark I guns in type C and D turrets so all Japanese heavy cruisers carried Mark II guns in twin turrets by December 1941